1. Χαιρετισμός από τον επιθεωρητή κ. Χριστάκη Κουφαλίδη
Η ειλικρινής και πάνω σε δημοκρατική βάση συνεργασία όλων των φορέων της εκπαίδευσης αποτελούσε ανέκαθεν αναγκαία προϋπόθεση για μεγιστοποίηση των στόχων της Παιδείας. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας εντάσσεται και η στενή επαφή σχολείου – οικογένειας, που αποτελεί αδήριτη ανάγκη στο σημερινό πολύπλοκο κόσμο που ζούμε, αν αναλογιστούμε την ισχυρή αρνητική επίδραση που ασκούν παράγοντες πέραν του σχολικού και οικογενειακού περιβάλλοντος πάνω στο παιδί.
Το σχολείο στην προσπάθειά του για στενή και εποικοδομητική συνεργασία και επικοινωνία με τους γονείς ετοίμασε το Σχολικό Σύνταγμα με στόχο να θέσει τα όρια συμπεριφοράς των παιδιών και να συμβάλει στη βελτίωση της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας.
Με χαρά χαιρετίζω την έκδοση αυτή του σχολείου μας και συγχαίρω όλους όσοι εργάστηκαν για την πραγματοποίηση αυτής της προσπάθειας. Εύχομαι κάθε επιτυχία στο έργο του σχολείου.
Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ ΚΟΥΦΑΛΙΔΗΣ
2. Χαιρετισμός από τον πρόεδρο του Κοινοτικού Συμβουλίου κ. Άρη Κωνσταντίνου.
Με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση χαιρετίζω την έκδοση του «Σχολικού Συντάγματος» του Δημοτικού Σχολείου της Κοινότητας Αστρομερίτη.
Η έκδοση αυτή αποτελεί συλλογική προσπάθεια του διδακτικού προσωπικού του σχολείου μας που φανερώνει την αγάπη που νιώθουν οι δάσκαλοι για τα παιδιά, το ζήλο με τον οποίο εργάζονται για σωστή αγωγή των παιδιών αλλά και το ενδιαφέρον τους για καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση μας με την ανάπτυξη στενότερης επικοινωνίας και συνεργασίας με τους γονείς.
Η στενή συνεργασία σχολείου και οικογένειας, σαν οι βασικότεροι παράγοντες αγωγής των παιδιών, όσο στενότερη και ειλικρινής είναι τόσο καλύτερα και θα είναι τα αποτελέσματα και οι επιτυχίες του σχολείου μας.
Η Σχολική Εφορεία σε συνεργασία με το προσωπικό του Δημοτικού Σχολείου και με τον Σύνδεσμο Γονέων, θα προσπαθεί για την βελτίωση των συνθηκών μάθησης με την παροχή υλικών αγαθών αλλά και εξοπλισμού και κτιριακών εγκαταστάσεων.
Συγχαίρω θερμά την Διεύθυνση και το Προσωπικό του σχολείου μας για την πρωτοβουλία τους στην έκδοση αυτή, ενεργοποιώντας μάλιστα και τους μαθητές του σχολείου.
Η Σχολική Εφορεία Αστρομερίτη θα είναι πάντοτε στο πλευρό του σχολείου μας, για το καλό των παιδιών μας και την πρόοδο της Κοινότητας μας.
ΑΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΟΡΕΙΑΣ ΑΣΤΡΟΜΕΡΙΤΗ
3. Χαιρετισμός από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων
Είναι με ιδιαίτερη θέρμη που χαιρετίζω αυτή την πρωτοβουλία της Διεύθυνσης και του Διδακτικού προσωπικού του σχολείου μας , που σε συνεργασία με το Κοινοτικό Συμβούλιο και τον Σύνδεσμο Γονέων, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε στα παιδιά μας τις πραγματικές αξίες της Δημοκρατίας, γιατί η Δημοκρατία δεν είναι μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις. Όσο διεκδικούμε τα δικαιώματά μας πρέπει άλλο τόσο να κατανοούμε τις υποχρεώσεις μας.
Εμείς σαν Σύνδεσμος Γονέων, σε συνεργασία με όλους τους γονείς, σας υποσχόμαστε ότι μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας και στη βάση του εθελοντισμού, θα προσπαθήσουμε να μεταφέρουμε τα μηνύματα που πηγάζουν μέσα από το «Σχολικό Σύνταγμα» στα παιδιά μας, ούτως ώστε να γίνουν σωστοί άνθρωποι σε μία πιο ανθρώπινη κοινωνία.
ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΥ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΓΟΝΕΩΝ
4. «ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ»
ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Π ρ ό λ ο γ ο ς
Ο Γενικός Κώδικας Συμπεριφοράς των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αστρομερίτη διαμορφώθηκε με τη συνεργασία και τη συμβολή του Διδακτικού Προσωπικού και της Μαθητικής Κοινότητας του Σχολείου, μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες.
Με βάση τους Κώδικες Συμπεριφοράς όλων των τάξεων, που καταρτίστηκαν ανάλογα με τα ιδιαίτερα προβλήματα των παιδιών, των τάξεων και το σχετικό Κώδικα που αποστέλλεται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, το Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο, υπό την καθοδήγηση της διευθύντριας κας Αφροδίτης Κυπριανού , αφού επεξεργάστηκαν και ομαδοποίησαν τους κανόνες όλων των τάξεων κατέληξαν στον ακόλουθο Κώδικα Συμπεριφοράς που στοχεύει στα εξής:
• Αυτοσεβασμό
• Αυτοπειθαρχία
• Αλληλοσεβασμό
• Σεβασμό του σχολικού και ευρύτερου περιβάλλοντος
• Έμφαση στο «εμείς» και όχι στο «εγώ»
Αποφασίστηκε όπως ο Γενικός Κώδικας Συμπεριφοράς εκδοθεί και σταλεί προς όλους τους γονείς , για ενίσχυση της προσπάθειας του Σχολείου, για μια αποτελεσματικότερη πρακτική εφαρμογή του.
Α. ΚΩΔΙΚΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
1. Προς τον εαυτό μου
1.1. Φροντίζω την ατομική μου καθαριότητα. Αυτό αποτελεί ένδειξη σεβασμού προς τον εαυτό μου, τους δασκάλους μου, τους συμμαθητές μου και κυρίως το διπλανό μου.
1.2. Τα διαλείμματα πλένω τα χέρια μου πριν και μετά το φαγητό.
1.3. Φροντίζω την εμφάνιση μου. Φορώ τη στολή μου (καθημερινή, επίσημη, Φυσικής Αγωγής), σύμφωνα με τους κανονισμούς και τις οδηγίες του σχολείου.
1.4. Εκτελώ καθημερινά την εργασία που μου αναθέτει ο δάσκαλος, τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Παρουσιάζω στο δάσκαλό μου την καλύτερη δυνατή εργασία, που μπορώ να κάνω.
1.4.1. Ετοιμάζω τη τσάντα μου από το βράδυ με όλα τα μαθήματα της επόμενης μέρας με βάση το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της τάξης μου, δίνοντας την απαραίτητη σημασία σε όλα τα μαθήματα. Δε ξεχνώ τα υλικά και μέσα που χρειάζομαι για τα μαθήματα: Επιστήμη, Σχεδιασμός και Τεχνολογία, Τέχνη, Οικιακή Οικονομία και Μουσική.
1.4.2. Διατηρώ τα τετράδια, τα βιβλία και τα φυλλάδιά μου καθαρά και τακτοποιημένα στη τσάντα μου.
1.5. Το πρωί έρχομαι έγκαιρα στο σχολείο, ώστε να εκτελώ τις πρωινές μου υποχρεώσεις μέσα και έξω από την τάξη.
1.6. Είμαι προσεκτικός την ώρα του μαθήματος και δε σχολιάζω οτιδήποτε δεν έχει σχέση με αυτό.
1.7. Ενημερώνω τους γονείς μου για τη λειτουργία του σχολείου. Τους δίνω τις γραπτές ανακοινώσεις των Δασκάλων και του Συνδέσμου Γονέων.
1.8. Σε περίπτωση παραπτώματός μου αναγνωρίζω το λάθος μου, απολογούμαι γι’ αυτό, δέχομαι με αξιοπρέπεια την τιμωρία μου και καταβάλλω συνειδητή προσπάθεια να επανορθώσω και να μην επαναλάβω το ίδιο λάθος.
2. Προς την τάξη και τους συμμαθητές μου
2.1. Σέβομαι τους συμμαθητές μου τόσο την ώρα του μαθήματος όσο και την ώρα του διαλείμματος. Αποφεύγω να τους πληγώνω με τις πράξεις ή τα λόγια μου.
2.2. Αποδέχομαι τους συμμαθητές μου, έστω κι αν εκφράζουν διαφορετικές γνώμες από τις δικές μου, έστω κι αν προέρχονται από άλλη χώρα.
2.3. Βοηθώ τα παιδιά που δυσκολεύονται και κάνουν λάθη, δεν τα περιγελώ γιατί «ουδείς αλάνθαστος».
2.4. Όταν παίζω με τους φίλους μου, δέχομαι τη νίκη αλλά και την ήττα. Σημασία έχει το «ευ αγωνίζεσθαι».
2.5. Ζητώ και παίρνω με ευγένεια το λόγο για να μιλήσω. Παρακολουθώ με υπομονή το συμμαθητή μου που μιλά, τον ακούω προσεκτικά χωρίς να τον διακόπτω.
2.6. Όταν τελειώνω την εργασία μου ή λείπει ο δάσκαλος από την τάξη, ασχολούμαι με κάτι άλλο «δημιουργικό», χωρίς να ενοχλώ κανένα.
.
2.7. Λύω τις διαφορές μου με ψυχραιμία, πείθω το συμμαθητή μου για το λάθος του και καταλήγω σε φιλία.
2.8. Πειθαρχώ στους κανονισμούς της τάξης μου, εφ’ όσον αυτοί έχουν καθιερωθεί μετά από τη δημοκρατική απόφαση όλων μας.
2.9. Μπαίνω στην τάξη μου η ώρα 7:30, εκτελώ οποιαδήποτε καθήκοντα έχω αναλάβει κι ετοιμάζω τα μαθήματα του α΄ογδοντάλεπτου.
2.10. Ετοιμάζω τα μαθήματα του επόμενου ογδοντάλεπτου, πάντα πριν βγω για διάλειμμα.
2.11. Σέβομαι την περιουσία της τάξης. Διατηρώ το θρανίο, τα έπιπλα, τους τοίχους και ό,τι άλλο βρίσκεται γύρω μου πάντα καθαρά και καινούργια.
2.12. Βγαίνω από την τάξη κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, εκτός και εάν υπάρχει λόγος. Όταν κτυπήσει το κουδούνι έρχομαι αμέσως στην τάξη.
2.13. Όταν πηγαίνω σε κάποια τάξη, για κάποιο λόγο, κτυπώ την πόρτα, ζητώ συγνώμη για τη διακοπή και εξηγώ με ευγένεια στο δάσκαλο το λόγο για τον οποίο διέκοψα το μάθημα.
3. Προς τους δασκάλους, τους γονείς και άλλα πρόσωπα
3.1. Τους μιλώ με ευγένεια και στον πληθυντικό.
3.2. Εκτιμώ και σέβομαι όλους τους δασκάλους του σχολείου, τους γονείς μου και όλους τους μεγαλύτερους.
3.3. Συνεργάζομαι μαζί τους και πειθαρχώ στους κανονισμούς που έχουμε συναποφασίσει.
4. Προς τα Εθνικά – Θρησκευτικά Σύμβολα
4.1. Σέβομαι τα εθνικά και θρησκευτικά σύμβολα του
κράτους μας αλλά και των άλλων κρατών.
4.2. Δείχνω πάντα σεβασμό προς τις σημαίες του
κράτους μας: την κυπριακή, ως το σύμβολο του
κράτους μας και την ελληνική, ως το σύμβολο του
έθνους μας.
5. Προς το σχολείο (στην αυλή – ώρα διαλείμματος) και το ευρύτερο περιβάλλον.
5.1. Φροντίζω ώστε όλος ο σχολικός χώρος να είναι καθαρός, συγυρισμένος και ωραίος..
5.2. Ρίχνω όλα τα άχρηστα αντικείμενα στους σκουπιδοτενεκέδες.
5.3. Όταν κτυπήσει το κουδούνι για να μπω ή να βγω από την τάξη, διακινούμαι ήσυχα, χωρίς να τρέχω ή να σπρώχνω. Μιλώ σε χαμηλούς τόνους και δεν προκαλώ ενοχλήσεις.
5.4. Αποφεύγω να διακινούμαι στις βεράντες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Χρησιμοποιώ τους χώρους που έχουν οριστεί από το σχολείο.
5.5. Όταν παίζω, προσέχω τόσο την προσωπική μου ασφάλεια, όσον και των συμμαθητών μου.
5.6. Περιμένω τη σειρά μου στο κυλικείο. Βοηθώ τα μικρά παιδιά να εξυπηρετηθούν πρώτα. Ζητώ κάτι με ευγένεια.
5.7. Αγαπώ το σχολείο μου. Φροντίζω και προστατεύω καθετί που βρίσκεται σ’ αυτό.
5.8. Προσέχω τη συμπεριφορά μου κατά τη διάρκεια επισκέψεων, εκδρομών, εκκλησιασμών κ.τ.λ. Η καλή συμπεριφορά τιμά όχι μόνο τον εαυτό μου αλλά το δάσκαλο, την οικογένεια, το σχολείο και την κοινότητα μου.
Γ. ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ, ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ
Γενικός στόχος του σχολείου δεν είναι η τιμωρία του μαθητή που «απειθαρχεί» ή «αποκλίνει» από την τήρηση του Κώδικα Συμπεριφοράς. Αντίθετα, είναι η πρόληψη, με θετικές ενισχύσεις, στο μαθητή που τείνει να παρουσιάσει αντικοινωνική ή προβληματική συμπεριφορά. Τέτοια προληπτικά – διορθωτικά μέτρα μπορεί να είναι τα εξής:
1. Ο θεσμός του «Μαθητή Συμβούλου»
Παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς μπαίνουν υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη μεγαλύτερων παιδιών του σχολείου, που διακρίνονται για το ήθος τους, τη σοβαρότητά τους κι έχουν αίσθημα ευθύνης. Τα επιβλέπουν πολύ διακριτικά χωρίς να τα μειώνουν. Κατά καιρούς γίνεται αξιολόγηση του θεσμού, και πάλι κατά πολύ διακριτικό τρόπο ώστε να μη θίγονται παιδιά. Γίνεται αντικατάσταση των «Μαθητών Συμβούλων» από άλλους εξίσου υπεύθυνους μαθητές.
2. Σε περιπτώσεις αντιπαραθέσεων, αν είναι διάλειμμα, τα παιδιά θα πρέπει:
2.1. Να προσπαθούν πρώτα να λύουν μεταξύ τους τις διαφορές
τους, με συζήτηση.
2.2. Ν’ αποτείνονται στους μαθητές του Κεντρικού Μαθητικού
Συμβουλίου που είναι «Παιδονόμοι» και στη συνέχεια, αν
εξακολουθεί το πρόβλημα, ν’ αποτείνονται, για βοήθεια,
στο δάσκαλο της Παιδονομίας της ημέρας.
2.3. Εάν το περιστατικό έγινε στην τάξη, θα του επιληφθεί ο
δάσκαλος της τάξης.
2.4. Οδηγείται το πρόβλημα στη διευθύντρια του σχολείου, αν
όλες οι άλλες προηγούμενες διαδικασίες δεν έχουν
θεραπεύσει την εκάστοτε προβληματική συμπεριφορά.
2.5. Ο μαθητής που φτάνει στη διευθύντρια για απειθαρχία,
αφού του γίνουν οι δέουσες συστάσεις, υπογράφει το παράπτωμα του και οι γονείς ενημερώνονται άμεσα. Ο μαθητής σε αυτή την περίπτωση, αλλά και στις περιπτώσεις 2.1., 2.2., 2.3., μπορεί να εισηγηθεί μόνος του τρόπους με τους οποίους θα επιβληθούν κυρώσεις στον εαυτό του, ανάλογα με το μέγεθος του παραπτώματος του.
Η παραπομπή μαθητή που «απειθαρχεί» στη διευθύντρια είναι καλά ν’ αποφεύγεται διότι ο μαθητής σε αυτή την περίπτωση είναι δυνατόν να δεχτεί κυρώσεις όπως αυτές αναφέρονται στο Νόμο για την πειθαρχία, σημείο (5)(β)*.
Ο ΠΕΡΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2008
*(5)(β) Στις σοβαρές περιπτώσεις, όπου παρά τη λήψη των πιο πάνω μέτρων (παρατήρηση, επίπληξη ιδιαιτέρως, επίπληξη ενώπιον του κηδεμόνα) το παιδί συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια συμπεριφορά, ο διδασκαλικός σύλλογος αναλαμβάνει την εξέταση της περίπτωσης. Ο διδασκαλικός σύλλογος, ανάλογα με τα πορίσματα της εξέτασης, μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ακόλουθα πειθαρχικά μέτρα:
(βα) Αποζημίωση για την προξενηθείσα υλική ζημιά.
(ββ) Υποχρεωτική προσφορά κοινωνικής εργασίας μέσα στο σχολείο, στα πλαίσια των συνηθισμένων δραστηριοτήτων που αναλαμβάνουν τα παιδιά.
(βγ) Στέρηση συμμετοχής σε ενδοσχολικές δραστηριότητες για μια μόνο περίοδο από μια μέχρι τριάντα συνεχόμενες ημέρες μέσα στο ίδιο σχολικό έτος.
5(γ)Σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις, όπου παρά τη λήψη των πιο πάνω μέτρων το παιδί εξακολουθεί να παρουσιάζει την ίδια συμπεριφορά, ο διδασκαλικός σύλλογος συστήνει τριμελή ομάδα εξέτασης της περίπτωσης υπό την προεδρία του διευθυντή. Η ομάδα αυτή, αν το κρίνει σκόπιμο, μπορεί να ζητήσει τη βοήθεια του εκπαιδευτικού ψυχολόγου ή οποιουδήποτε άλλου ειδικού επιστήμονα ή κρατικού λειτουργού κρίνει αναγκαίο. Τα πορίσματα της εξέτασης παραπέμπονται στο διδασκαλικό σύλλογο, ο οποίος μπορεί να αποφασίσει αλλαγή τμήματος του παιδιού ή παραπομπή της υπόθεσης στον υπεύθυνο επιθεωρητή του Επαρχιακού Γραφείου Παιδείας για περαιτέρω εξέταση.
5. ΣΧΟΛΕΙΟ – ΓΟΝΕΙΣ – ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Ο κώδικας αυτός έγινε κατά πρώτον αντικείμενο συζήτησης από το Κ.Μ.Σ. και μετά από το Διδακτικό Προσωπικό. Στη συνέχεια, έγινε συνεδρία με το Σύνδεσμο Γονέων , για σκοπούς ενημέρωσης αλλά και ανταλλαγής απόψεων, που θα μπορούσε να διαφοροποιήσει ή και βελτιώσει τον Κώδικα.
Το συντονισμό και τη γενική επιμέλεια για την έκδοση του Κώδικα ανέλαβε η διευθύντρια του Σχολείου, κα Αφροδίτη Κυπριανού.
Ως εκ τούτου, το σχολείο, σε άμεση συνεργασία με τους γονείς των παιδιών, θα καταβάλει συνειδητή προσπάθεια ώστε να εφαρμοστεί αποτελεσματικά απ’ όλα τα παιδιά αυτός ο Κώδικας Καλής Συμπεριφοράς.
Γονείς και παιδιά πρέπει να συζητήσουν αναλυτικά και με προσοχή όλα τα σημεία του κώδικα ώστε και στο σπίτι να ακολουθείται «η ίδια τακτική», για βελτίωση της συμπεριφοράς των παιδιών. Βασικό στοιχείο των προληπτικών διορθωτικών μέτρων είναι ο διάλογος – συζήτηση, η κατανόηση του λάθους από μέρους των παιδιών και η συμμετοχή τους στην επίλυση του, καθώς επίσης και η αποδοχή από μέρους τους των συνεπειών των πράξεων τους.
Απαραίτητο επίσης στοιχείο για τη βελτίωση της συμπεριφοράς των παιδιών αποτελεί η αυτοαξιολόγηση από μέρους των παιδιών, η σύγκριση δηλαδή του εαυτού τους, με τον εαυτό τους χθες… και σήμερα και η εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων.
Το σχολείο όμως εκτός της ιδιαίτερης σχέσης του με τους γονείς, δεν πρέπει να αποτελεί μια μονάδα αποξενωμένη από το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο, δηλαδή την υπόλοιπη κοινότητά μας. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι γι’ αποτελεσματικότερη πρακτική εφαρμογή του Κώδικα, καλόν είναι να ενημερωθεί ο καθένας, ώστε με το δικό του τρόπο να συμβάλει προς το σκοπό αυτό.
Στα πλαίσια αυτά απευθυνόμαστε και σε όλους τους γονείς που τα παιδιά τους αποφοίτησαν από αυτό το σχολείο και που συνηθίζουν να έρχονται τις απογευματινές ώρες εδώ, να τα συμβουλεύουν:
Να σέβονται και να διατηρούν καθαρό το σχολικό χώρο, γιατί αυτός αποτελεί περιουσία της Κοινότητας τους.
Να παίζουν στο γήπεδο αλλά, ν’ αποφεύγονται οι ζημιές και τα δυσάρεστα συνεπακόλουθα.
Να προστατεύουν το κτίριο, τα δέντρα, τα λουλούδια, τα κάγκελα, τα παγκάκια, τις πόρτες ποδοσφαίρου, το κιόσκι και ό,τι άλλο εκτίθεται εξωτερικά.
Σε περίπτωση ζημιάς, θα υποχρεούται η οικογένεια αυτού που προκάλεσε τη ζημιά να πληρώσει το ανάλογο χρηματικό ποσό για επανόρθωση της ζημιάς.
Σε περιπτώσεις επαναλαμβανόμενης ζημιάς ή άλλης ανάρμοστης συμπεριφοράς θα ειδοποιείται η Αστυνομία.
Να συμπεριφέρονται κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών τους κόσμια (ευγενικοί τρόποι και προσεγμένο λεξιλόγιο) και να εφαρμόζουν τους ορθούς τρόπους επίλυσης των προβλημάτων που παρουσιάζονται, ανάλογα με αυτά που εισηγείται ο Κώδικας Συμπεριφοράς.
6. ΟΡΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΓΟΝΕΩΝ
Οπωσδήποτε το Σχολείο πρέπει να διατηρεί μια ανοιχτή γραμμή σωστής επικοινωνίας με τους γονείς των παιδιών. Τόσο σε θέματα επίδοσης στα διάφορα μαθήματα όσο και σε θέματα καλλιέργειας στάσεων των παιδιών και δεξιοτήτων, επιδιώκεται μια εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς.
Απαραίτητη είναι επίσης η στήριξη, εκ μέρους των γονιών για την εφαρμογή μιας καινοτομίας στο σχολείο. Επιβάλλεται ακόμα η συνεργασία τους για την επιτυχία εκδηλώσεων του σχολείου. Πολύ σημαντική εξάλλου είναι και η οικονομική στήριξη τους για την ικανοποίηση υλικών αναγκών του σχολείου.
Ενδείκνυται όμως να υπάρχουν και κάποια όρια στις σχέσεις σχολείου – γονιών, όρια που διασφαλίζουν την ομαλότερη και αποδοτικότερη λειτουργία του σχολείου.
Πολύ γενικά αναφέρουμε ότι:
τα Εκπαιδευτικά θέματα, (στόχοι, ύλη, μέθοδοι, αξιολόγηση,
κατανομή τάξεων, μαθημάτων, και υπευθυνότητες δασκάλων)
τα Διοικητικά θέματα (Οργάνωση τάξης, Οργάνωση – Διοίκηση Σχολείου) είναι αποκλειστικά έργο των εκπαιδευτικών του σχολείου.
Σ’ αυτές τις περιπτώσεις στους γονείς γίνεται:
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
Και κάποια ... σχετικά:
1. Κανένας γονιός δεν πρέπει να έρχεται αυθαίρετα στο σχολείο και να διακόπτει το μάθημα ή να μιλήσει με κάποιο δάσκαλο, εκτός από τις προκαθορισμένες ώρες. Εάν υπάρχει πολύ σοβαρός λόγος, καλόν είναι να γίνεται προσυνεννόηση με τη διευθύντρια ή το δάσκαλο. Ο χρόνος των παιδιών είναι πολύτιμος και το σχολείο προσβλέπει στη μεγιστοποίηση του χρόνου μάθησης των παιδιών.
2. Παρακαλούνται οι γονείς των παιδιών να αφήνουν και να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους στο κάγκελο του σχολείου. Είναι κι αυτό ένα μέσο που θα βοηθήσει τα παιδιά να νιώσουν ανεξάρτητα και υπεύθυνα.
3. Για την ασφάλεια των παιδιών, απαγορεύεται η είσοδος αυτοκινήτων στο χώρο του σχολείου.
4. Εάν υπάρχει σοβαρός λόγος, το σχολείο έχει για οποιαδήποτε ώρα «ανοικτές τις πόρτες του» στους γονείς.
5. Οι προσωπικές επαφές γονιών – δασκάλων αποδίδουν πολύ περισσότερο από την επικοινωνία μέσω τηλεφώνου. Όπου όμως, λόγω σοβαρών κωλυμάτων, δεν πραγματοποιούνται προσωπικές επαφές, καλόν είναι να επικοινωνούν οι γονείς και μέσω τηλεφώνου.
«Πάνω απ’ όλα η πρόοδος των παιδιών μας σε όλους
τους τομείς της σχολικής δράσης».
Επίλογος
Φίλε αναγνώστη,
Το έντυπο που κρατάς στα χέρια σου διαμόρφωσε η δική μας σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα πλαίσια όπως καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας και τις ιδιαιτερότητες του σχολείου, μέσα από μια συλλογική προσπάθεια δασκάλων, παιδιών, γονιών και κοινότητας.
Περιέχει μια συμφωνία που έχουν κάνει όλοι οι μαθητές του σχολείου μαζί με τους δασκάλους τους και κάποιες γενικές συμβουλές προς όλους όσους μπορούν να εμπλακούν, με τη μικρή αυτή κοινωνία του σχολείου μας.
Για την έκδοση του εντύπου αυτού ευχαριστώ θερμά:
Τον Επιθεωρητή του σχολείου κ. Χριστάκη Κουφαλίδη για το ενδιαφέρον που επιδεικνύει για την πρόοδο του σχολείου και για τα καλά του λόγια με τα οποία χαιρετίζει την έκδοση αυτή.
Τον Πρόεδρο του Κοινοτικού Συμβουλίου κ. Άρη Κωνσταντίνου και τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων κ. Πέτρο Πέτρου που ένθερμα στήριξαν τη συγγραφή του εντύπου με το δικό τους χαιρετισμό
Τα παιδιά και τις συναδέλφους που με μεγάλο ενθουσιασμό συνεργάστηκαν τόσο για την κατάρτιση των Κωδίκων Συμπεριφοράς της δικής τους τάξης, όσο και για τον καταρτισμό του Γενικού Πλαισίου του Κώδικα.
Τα παιδιά του Κ.Μ.Σ. για τη λεπτομερειακή ομαδοποίηση των κανόνων και τη γενική του συμβολή στην έκδοση του εντύπου.
Πιστεύω πως η εφαρμογή των κανονισμών που αναφέρονται στο «ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ» αποτελεί μια πολύ καλή προσπάθεια για να συνηθίσουν τα παιδιά μας στη σωστή αυτοπειθαρχία, που αποτελεί ένα από τους βασικούς συναισθηματικούς στόχους της Κυπριακής Εκπαίδευσης.
Ευελπιστώ ότι όλοι μας και ο καθένας ξεχωριστά, με το δικό του τρόπο, θα βοηθήσει στην πιστή εφαρμογή κι αξιοποίηση «των νόμων» του «ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ» από τα παιδιά μας. Έτσι θα τεθούν οι βάσεις για να γίνουν τα παιδιά μας άξιοι άνθρωποι και αυριανοί καλοί πολίτες της κοινότητάς μας και γενικότερα της κοινωνίας μας .
Αφροδίτη Κυπριανού
Δ ι ε υ θ ύ ν τ ρ ι α
Πέμπτη 6 Μαΐου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου